La clau per a la renovació del tapís a final dels anys 50 a la Casa Aymat va ser el contacte de la manufactura amb Jean Lurçat, pintor i cartronista francès que fa evolucionar el tapís cap a una visió més moderna, alliberant-lo de l'esclavatge del cartró. Atès que les tècniques de tapís no s'adaptaven a una concepció moderna de la pintura, el pintor Jean Lurçat, proposà, sense renunciar a la naturalesa mural del tapís, reduir i simplificar els colors, tot creant un abecedari de tons que mitjançant la tècnica del cartró numerat permetia d'obtenir el color desitjat a través de la juxtaposició de tons purs. Aquest mètode, eminentment visual, reduïa el cost del tapís i obria la possibilitat de fer-lo més popular. El mètode Lurçat és introduït a la fàbrica per Josep Grau-Garriga que en va ser resident al seu taller entre 1957 i 1959.
Al llarg dels anys de l'anomenada Escola Catalana del Tapís, es convidà diversos artistes a crear tapissos que poguessin renovar la imatge del tapís. Així, diversos pintors i escultors, com Josep Guinovart, Ràfols-Casamada, Daniel Argimón, Joan Hernández Pijuán, Joan-Josep Tharrats, Josep Maria Subirachs, Antoni Tàpies, Jordi Galí, entre altres, i fins i tot Joan Miró, s'engrescaren a participar d'aquesta aventura.
Aquesta exposició mostra alguns dels treballs elaborats en el marc de l'Escola Catalana del Tapís provinents dels fons de l'Ajuntament de Sant Cugat i de la Generalitat de Catalunya.
Del 27 de febrer al 21 de juliol de 2024.
Dimarts a dissabte: 17 a 20 h
Dimecres, dissabte i diumenge: 10 a 14 h
Festius: 10 a 14 h
Dilluns tancat
Fotografia: Eva Carasol / 'Super girl', 1967. Jordi Galí